Zdarza się czasami, iż Klienci podejmujący współpracę z naszą agencją uważają że wystarczy by na stronie znalazło się logo firmy, oraz szczegółowy opis jej działalności. Bez zdjęć, bez specjalnej architektury tekstu, a czasem nawet bez wypunktowań w poszczególnych sekcjach. Ale jeśli strona ma być czytelna, a więc przyjazna dla spojrzeń internautów warto zastosować jedną złotą regułę. Jaką? Jeśli strona główna witryny www, albo którakolwiek z podstron ma mieć długość większą niż 1,5 ekranu, to nie może być tzw. "blachą". Drobne działalności wymagające internetowej wizytówki o jednej stronie głównej wielkości ekranu i dwóch zwykle mniejszych podstronach, takie np. jak dystrybucja palet drewnianych, czy skład drewna mogą sobie na to pozwolić, i zwykle powstają bez konieczności współpracy z agencją IT. Ale działalność rozbudowana i prowadzona w kilku różnych aspektach jednej dziedziny potrzebuje czegoś więcej, czyli odpowiedniej kompozycji, odpowiedniej warstwy wizualnej i specjalistycznej architektury treści - w tym linkowania wewnętrznego. Dobry przykładem zagospodarowania wiadomości o działalności firmy jest stworzona przez nas witryna Atrium-nieruchomości.
Obrót nieruchomościami to popularny sektor inwestycyjny dlatego projektowanie strony internetowej dla firmy prowadzącej taką działalność przebiega zawsze dwutorowo. Strona musi się różnić od stron konkurencji, ale jednocześnie spełniać wymogi marketingowe charakterystyczne dla branży. I teraz wystarczy spojrzeć na rozmiar warstwy tekstowej. Gdyby "upchać" treści w objętości jaką zajmują nie dzieląc ich na sekcje i rezygnując z zabiegów graficznych, to mało kto chciałby się z nimi zapoznawać. Oprócz tego, że uwaga i koncentracja potencjalnego użytkownika są zawsze ograniczone czasowo i uzależnione od czynników, na które nie mamy wpływu, ludzkie oko męczy się podczas obcowania z jednolitym blokiem tekstu. Tymczasem właścicielowi strony zależy, by potencjalny Klient był rzetelnie poinformowany i miał przynajmniej podstawową orientację w działalności firmy, zanim podejmie decyzję o skorzystaniu z oferty, czy nawiązaniu kontaktu.
Komponując więc witrynę www, gdzie już na stronie głównej ma się znaleźć sporo wiadomości trzeba nie tylko skorzystać z zabiegów graficznych, ale też z doświadczenia agencji w zagospodarowaniu contentu. Klikając kolejne podstrony prezentowanej witryny można zobaczyć w jaki sposób spora ilość tekstu harmonijnie podzielona na sekcje wraz z towarzyszącymi zdjęciami zachęca zarówno do zapoznawania się ze zgromadzonymi informacjami, jak i do skorzystania z firmowej oferty.