Wielu twórców stron internetowych jak i ich właścicieli nie zdaje sobie sprawy ile dla użytkownika, który może się okazać potencjalnym Klientem, znaczy język w jakim przekazywane są najistotniejsze informacje na temat działalności, reprezentowanej przez daną witrynę www. Oprócz samych informacji liczy się też forma przekazu, na którą wiele osób zwraca uwagę w sposób podświadomy. Znany ze szkół marketingu "język korzyści" nie jest tu rozwiązaniem wystarczającym, a żeby to zrozumieć warto postawić się w sytuacji Klienta danej branży. Entuzjastyczny ton, schlebianie odbiorcy i zawoalowane zachęty do tego, by koniecznie skorzystać z oferty na pewno nie sprawdzą się np. w opisie witryny zakładu pogrzebowego. Innym przykładem konieczności operowania czymś innym niż językowe techniki marketingowe jest sektor usług medycznych. Jedną ze stworzonych przez nas stron internetowych zasługujących na uwagę pod takim kątem jest witryna internetowa gabinetu urologiczno-chirurgicznego Ryszard Derleta.
W tworzeniu i pozycjonowaniu stron internetowych liczy się każdy szczegół. Różnice między projektowaną stroną, a stronami konkurencji, styl fotografii i kolorystyka, a także język przekazu. Nie może to być slang, jak również nic co nawiązywałoby do mody, przy czym przekaz nie może być zbyt stonowany, by nie zostać uznanym za nudny. Dobrym rozwiązaniem jest język ekspercki, który z założenia nie bazuje na emocjach, ani się do nich nie odwołuje, przez co jest postrzegany neutralnie pomimo specjalistycznej terminologii. Sporą zaletą stylu eksperckiego jest to, że pozwala zmieścić na stronie większe partie tekstu, co w przypadku innych styli, w tym również języka korzyści, może przeładować percepcję użytkownika i pociągnąć za sobą opinię, ze witryna jest nudna, niepoważna, albo nachalna. W przypadku prezentowanej tu strony internetowej gabinetu urologiczno-chirurgicznego warunek stosowności przekazu został zachowany i w gruncie rzeczy jest to jej najważniejszy element.